Mobility-as-a-Service (MaaS)

Mobility-as-a-Service – en outsourcingaftale
Med en Mobility-as-a-Service (MaaS) løsning fra ADmire kan du bruge kræfterne på din kerneforretning i stedet for manuelt at holde styr på virksomhedens smartphones og tablets. Hvem har hvilke enheder? Hvordan er det med sikkerheden? Bliver retningslinjerne overholdt? Bliver ubudne gæster holdt væk? Har medarbejderne uafbrudt adgang til data og adgang til en 100% funktionsdygtig låneenhed max 30 minutter efter at deres nuværende enhed går i stykker? MaaS er svaret på dine udfordringer.

styr på mobiliteten
Typisk inkluderer MaaS hardware, Mobile Device Management/Enterprise Mobility Management og alle services rundt om dine smartphones og tablets til en fast pris pr. måned. Men MaaS behøver ikke blive koordineret med hardwareindkøb, da  nuværende hardware blot kan føres ind i aftalen og være omfattet af alle de gældende services. Mere enkelt fås det ikke.

Konkret inkluderer MaaS:
MDM/EMM-platform (Mobile Device Management/Enterprise Mobility Management), service, support, administration og låneenhed. Alt opstillet i en fast defineret cyklus. Fra grundig behovsafdækning, over indkøb, udrulning og test til drift.

Mobile Device Management/Enterprise Mobility Management (MDM/EMM)
Udgangspunktet for MaaS er en MDM/EMM-platform, hvor de mobile enheder er registreret. Her styres rettigheder (hvad der skal være/ikke være på enheden), opsætning, synkronisering med Exchange, hvor alle data er krypteret og meget mere.  Uanset hvilken MDM/EMM-platform, du vælger, sikrer ADmire opsætning og implementering samt at samtlige mobile enheder er connected via MDM-klient. Yderligere håndterer ADmire 2. line support for dine it-administratorer og 1. line support for dine brugere.

Service
Når enheder går i stykker, totalskades eller bliver stjålet, sikrer ADmire ombytningsenheder eller reparation af de gamle enheder – alt sammen inkluderet i prisen.

Support
I hele aftaleperioden er der tilknyttet en ADmire teknisk support og hotline, så spørgsmål kan afklares direkte mellem ADmire og dine medarbejdere. Det aflaster de interne ressourcer i din virksomhed.

Administration og ne enhed
Rundt om de  mobile enheder og MDM-systemet ligger den praktiske administration og sikkerheden for dine mobile enheders oppetid. Det imødekommer vi ved at anvende MDM-systemet, som indeholder udrulning og genetablering samt garanti for en 100% funktionsdygtig låneenhed inden for 30 minutter. Som kunde skal du  ikke selv bruge tid på at anvende MDM/EMM-systemet. Det klarer vi for dig ligesom vi også agerer 1. line support for dine brugere i anvendelsen af deres enhed ift. fx tilkobling til MDM/EMM-system, tilgang til enhed, adgangskode, opsætning etc.)

På samme måde skal du heller ikke foretage dig noget i forhold til, om dine medarbejderes mobile enheder fungerer. ADmire sørger for, at der er tilgængelige låneenheder i din virksomhed. Låneenhederne er opladet og øverst i æsken ligger en vejledning, der fortæller, hvorledes den enkelte medarbejder skal forholde sig. Når medarbejderen har fået udleveret en låneenhed, kontakter han ADmire, der via MDM/EMM-systemet sikrer, at låneenheden kommer op at køre med fuld adgang til mail, kontaktpersoner og med samme applikationer og indstillinger, der var på den oprindelige enhed. Herefter er   medarbejderen   fuldt   kørende. I æsken ligger ligeledes SIM-kort adapter, så det eksisterende SIM- kort med sikkerhed kan anvendes. Medarbejderen får herefter afhentet sin oprindelige enhed og repareret eller ombyttet denne og leveret retur. Herefter føres alle data og indstillinger igen retur til den oprindelige enhed.

Med denne ordning skal du som virksomhed således intet foretage dig ift. administration af mobile enheder eller MDM/EMM-system og ved defekte eller beskadigede enheder er medarbejderen fuldt produktiv igen max 30 minutter efter, at låneenheden er  udleveret.

Hvorfor MaaS?

  • En fast månedlig pris uden ekstraomkostninger
    • – alt er inkluderet
  • Hold fuld fokus på din kerne- forretning
  • Spar penge på driften af dine mobile enheder
  • Garanti for at dine medarbejdere har en 100% funktionsdygtig låneenhed inden for 30 minutter
  • Sikring af at dine medarbejdere har tidssvarende mobile enheder
  • Sikring af optimal sikkerhed på dine mobile enheder
  • Sikring af optimering og dokumentation af processerne