KUNDECASE
Medidyne valgte ADmire som IT-sikkerhedspartner
Læs med her
Det er ikke nogen hemmelighed, at hackerne i dag er meget kreative. De finder hele tiden på nye tiltag til at komme igennem til vores værdifulde data. Vilkårene i dag er, at vi er nødt til at tænke ”worst case” og på bedste vis forsøge at holde hackerne væk med stærke it-sikkerhedsløsninger.
Før i tiden kunne det meste klares med et antivirusprogram, men i dag stilles der større krav til virksomhedernes sikkerhed. De er blandt andet nødt til at tænke på Malware, Ransomware, Phishing mails, Endpoint sikkerhed, og hvordan de skal reagere, hvis hackerne kommer igennem ”sikkerhedsgitteret”.
Hos virksomheden Medidyne, der sælger udstyr til den akutte og kritisk syge patient, har man også set sig nødsaget til at fokusere på at få sat stærke it-sikkerhedsløsninger og -procedurer op. For som applikationsspecialist, Ole Christensen, fra Medidyne siger:
”Når man er online og har alle sine dokumenter online, så duer det altså ikke, at der er andre, der kan komme ind og snage.”
Medidyne har en førende position inden for salg af genoplivningsudstyr, som f.eks. hjertestartere, respiratorer og monitorer og leverer udstyr både til offentlige og private virksomheder.
Medidynes hovedkontor finder du i Nærum i Nordsjælland, men Medidyne har også kontorer i Norge, Sverige og Finland.
Det betyder, at der er medarbejdere i fire lande, hvor både computere og arbejdstelefoner er i risiko for de avancerede hackerangreb. Med det in mente blev Ole og hans kollegaer enige om, at det var vigtigt at få sikret deres enheder. Ole blev bekendt med sikkerhedsproducenten, F-Secure, via hans finske kollegaer, som anbefalede dem. Medidynes finske afdeling havde nemlig tidligere anvendt F-Secures sikkerhedsløsninger på det finske kontor med stor tilfredshed. Derfor tog Ole fat i F-Secure for at få en liste over leverandører i Danmark.
Ud fra F-Secures leverandørliste faldt Ole og teams valg på ADmire:
I dag bliver Medidyne og deres medarbejdere supporteret af ADmire med vores Cyber-Security-as-a-Service koncept. Dertil leverer ADmire en Netværk-as-a-Service, hvor vi har været ude på kontorene hos Medidyne for at gennemføre en netværksanalyse, og har på baggrund af den analyse sørget for at opsætte Medidynes netværk, som vi ligeledes supporterer og overvåger, så Medidyne er sikre på at deres netværk altid er “oppe at køre”.
Ole fortæller, at det i høj grad var i dialogen med ADmire, at Medidyne fandt både problemområder og løsningsmuligheder: ”Det var i høj grad i dialogen med jer, at vi blev klogere. Jeg har jo ikke en IT-uddannelse, så at forstå hvad de forskellige ting kunne, hvor tingene lapper over henne, og hvor de supplerer hinanden, det var svært for mig umiddelbart at gennemskue.”.
IT er et vigtigt område for Medidyne. IT understøtter forretningen, herunder mobile og effektive medarbejdere, men Medidyne har ikke haft en dedikeret IT-afdeling. Derfor er det Ole, som har haft de bedste forudsætninger for at løse opgaven, der har været deres go-to-guy. Det har både været tidskrævende og ineffektivt, og samtidig har han ikke haft de nødvendige kompetencer til at træffe de rigtige beslutninger i forhold til, hvordan virksomheden skal sikres i dag og i morgen, samt hvordan et driftssikkert netværk etableres.
Derfor har vores specialister hos ADmires hjulpet Ole og Medidyne med at synliggøre præcis, hvor de var sårbare overfor IT-kriminalitet, og derfra har vi tilpasset et sikkerhedskoncept til Medidynes behov.
Ole fortæller, der ikke var nogen ensartet standard i forhold til, hvilken sikkerhed der var på Medidynes enheder, før de begyndte at samarbejdet med ADmire. De havde ikke den samme Endpoint sikkerhed (sikkerhed på f.eks. PC’er, smartphones, mv.), og nogle havde ikke engang antivirus på computeren. Nu er alle computere sikret, og der er opnået et meget bedre overblik over virksomhedens enheder:
For Medidyne var det vigtigt at få skabt et overblik over alle deres enheder, hvilket før i tiden kunne være svært, da det krævede, at de fysisk havde fat i enhederne. Før i tiden blev deres Nordiske kollegaers enheder opdateret, når Ole og hans danske kollegaer kom på besøg ca. hver andet år. I dag kan de fra dag til dag sikre, at deres enheder er opdateret.
Derudover er Ole begejstret for den læring, som ADmire har været med til at give organisationen. Han fortæller, at fordi de får rapporter og har portaler, de kan kigge ind i, så kan de lære mere om, hvad medarbejderne gør, og dermed også vejlede dem om mere korrekt adfærd i forhold til brug af mails, kommunikation, brug af netværket, mv. De er altså nu i stand til at opdrage brugerne i en bedre adfærd.
Fra starten af var det vigtigt for Medidyne, at der kom endpoint sikkerhed på alle enhederne. Det gav en følelse af sikkerhed, ro og tryghed: ”Du kan jo sammenligne det med, hvis du går rundt derude uden at have en forsikring. Hvor meget får du ud af at købe en forsikring? Jamen umiddelbart får du ikke noget, fordi du satser på ikke at skulle bruge den. Og det samme gælder jo sådan set sådan en sikkerhedspakke. Vi satser jo på, at der ikke er nogen, der prøver at gøre noget ondt imod os. Så i og med at vi kan se, hvad der ryger ind i spam og virusfiltre, osv., så ved vi jo, at det har en effekt.”. – Ole Christensen, Applikationsspecialist, Medidyne
Ole fortæller, at han også er sikker på, at medarbejderne hos Medidyne er blevet mere opmærksomme. De ved, at der er nogen, de kan henvende sig til, så hvis de får en mail, som de synes, ser mærkelig ud, så kan de sende den til Ole, som enten kan tage stillingen til mailen, eller sende den videre til ADmire, som kigger den igennem.
Vil du vide mere om ADmires it-sikkerhedsløsninger og mulighederne for din virksomhed? Send os en besked, så tager vores specialister fat i dig hurtigst muligt.
Du er også altid velkommen til at tage fat i os på tlf. +45 70 22 36 59.
Vi vil også gerne hjælpe dig. Hvad enten det drejer sig om en privat reparation af IT-udstyr. Eller måske din virksomhed har behov for at samle alle IT-løsninger og services under én leverandør og samtidig optimere infrastrukturen for en øget fleksibilitet, så står vi klar til at hjælpe.