Kom til workshop d. 29. oktober 2019

Fra klientbeskyttelse til cyberstrategi – få overblik over trusselsbilledet!

Sammen med Andreas Aaris-Larsen fra F-Secure og Michael Toftegaard fra IT2trust holder vi workshop tirsdag d. 29. oktober i Charlottehaven (København), omkring det trusselbillede vi ser på IT-sikkerhed i virksomhederne.

Kom med og bliv klogere på IT-sikkerhed og hvad der betyder i lige netop din virksomhed. Der er lagt op til uformel dialog.

Det er vores mål med dagen, at du kommer hjem med en ny måde at tænke IT-sikkerhed på – og ikke mindst en række praktiske værktøjer, som du kan benytte, når du skal videre med planlægningen af din egen sikkerhedsstrategi.

Se mere om eventet og tilmeld dig her

Endpoint sikkerhed på alle dine enheder

Sådan sætter man virksomhedens computere og mobile enheder i spil – uden at gå på kompromis med sikkerheden!

Idag anvendes mobiltelefoner og/eller tablets i mange virksomheder som computerens forlængede arm. Og det er jo ikke så tosset endda, for det giver god mening at kunne tilgå data, apps og interne IT systemer fra flere forskellige enheder –  uanset hvor man befinder sig.

Bagsiden er imidlertid, at sikkerheden af dine data udfordres. Ikke kun på egen hjemmebane, men også i forhold til compliance herunder separationen af dine medarbejderes personlige og din virksomheds data.

Alt i alt er det udfordringer, der kan give selv den bedste interne IT-medarbejder grå hår i hovedet.

Sådan undgik RGS Nordic at få grå hår i hovedet

Virksomheden RGS Nordic, som renser og genbruger spildevand og byggeaffald, er et godt eksempel på, hvordan man åbner op for en større og mere fleksibel brug af computere og mobile enheder i organisationen uden at gå på kompromis med sikkerheden og uden at slå bunden ud af IT-budgettet.  

Baggrund

Hele projektet begyndte med et ønske om at øge digitaliseringen ved at outsource al drift af computere og mobile enheder samtidig med at en complianceanalyse skulle sættes i søen grundet ikræfttrædelse af den nye persondataforordning.

Med andre ord –  der skulle sættes turbo på digitaliseringen, dog uden at gå på kompromis med complianceregler eller generel sikkerhed.

Løsningen for RSG var bl.a. implementering af en cloudbaseret UEM-løsning og en web- og applikationskontrol, som gjorde deres arbejdsprocesser mere digitale og lettere at håndtere og som samtidig fik bugt med anvendelsen af skygge-IT.

Nu dokumenterer chaufførerne vægten på affaldet og videresender og uploader data til de centrale kundeprotekoller direkte fra byggepladserne, uden at datasikkerheden kompromitteres.

 Men RSG opnåede flere fordele:

  • Fuldt overblik og kontrol over alle virksomhedens mobile enheder, hvor der før kun var fuldt overblik over 30% af porteføljen.
  • 80% hurtigere arbejdsgange.
  • Langt mere effektiv opdatering og konfigurering af enheder, så opdateringer nemt og hurtigt implementeres.
  • Afskaffelse af skygge-IT og implementering af sikker og nem deling af informationer.
  • 100% separation af private data og virksomhedsdata.  

Læs mere om hvordan løsningen også skaffede RGS en større profit og en bedre genanvendelse af affaldet til glæde for vores miljø her.

Læs mere om de økonomiske fordele ved en UEM løsning her.

Og hvordan værdien af løsningen gøres op her

RGS Nordic ville øge digitaliseringen med et intelligent mobilitetsprojekt from ADmire on Vimeo.

Men hvad omfatter en UEM-løsning egentlig

Det lyder næsten for godt til at være sandt, tænker du måske. Så lad os kort forklare, hvorfor en UEM løsning måske kan være svaret på eventuelle bekymringer over usikre endpoints i din organisation – især måske på dine mobile enheder:

Når du implementerer en cloudbaseret UEM-løsning  – måske leveret af IBM (IBM MaaS360 med Watson), så får du følgende:

  • Fuld kontrol af og synlighed over ALLE virksomhedens mobile enheder fra centralt hold.
    • Alle enheder kan opdateres simultant.
    • De mobile enheder kan ligeledes ”slettes” fra centralt hold ved f.eks. tab eller tyveri.
  • Sikkerheden er ens på alle enheder og lever op til  givne (GDPR) og egne interne regler.
  • Medarbejdere kan ikke selv installere software eller apps, medmindre virksomheden giver ok eller har godkendt det tidligere.
  • Mails og dokumenter er krypterede og medarbejdere kan kun logge på netværket, når alle retningslinjer overholdes.
  • Nye medarbejdere er hurtigere igang, da alt internt software allerede er installeret på enhederne ved ibrugtagning.
  • Minimal administration (varetages af ADmire).

Læs mere om UEM løsningen her.

Hvad siger GDPR?

Når du implementerer en UEM-løsning i din virksomhed er du altså garanteret, at alle dine data behandles i overensstemmelse med GDPR og selvfølgelig i overensstemmelse med dine egne interne sikkerhedspolitikker, som du enten selv definerer eller som vi kan hjælpe dig med at definere.

Hvordan og hvad med prisen

Beslutter du dig for en UEM-løsning, er du godt på vej til at få  en ”fullblown” sikring af alle dine ”endpoints” på en overskuelig måde. Prisen er overraskende overkommelig og afhænger af dine ambitioner og størrelsen på din virksomhed, og så finansieres den ved en fast månedlig ydelse. Læs mere om UEM – Unified Endpoint Mangement

Er det noget for dig?

Ønsker du at høre mere om sikring af din virksomheds endpoints, så tag en uforpligtende snak med os på telefon +45 70 22 36 09

Vil du vide mere om fremtidens IT, er du velkommen til at tilmelde dig vores nyhedsbrev, så du får seneste nyt fra både os og branchen. Tilmeld dig her.

Vil du være en del af vores team?

Vi er et IT-teknologihus  – og det forpligter!

Vi skal sikre, at vores kunder er på forkant med udviklingen og det kræver nytænkning og mod. Vi har mange forskellige medarbejdergrupper (it-supportere, it-konsulenter, it-teknikere, logistikmedarbejdere, salgskoordinatorere, key account managers og business managers). Uanset baggrund og stilling har vi alle det samme mål, nemlig at udvikle ADmires forretning ved at udvikle vores kunders forretning. Det gør vi sammen som et hold.

Vil du være med på vores hold og hjælpe vores kunder med at digitalisere deres forretning, så se vores ledige stillinger her.

Vi søger bl.a.

> IT kundeservice medarbejder
> IT konsulent
> Senior 2nd level support
> Executive Account Manager

Vulnerability Management

Bidrag til viden om cyber- og informationssikkerhed

IT Branchen og PwC undersøger niveauet for cyber- og informationssikkerhed i det danske erhvervsliv, og du kan bidrage.

I takt med at digitaliseringen vokser og udvikler sig, gør cybercrime også. Det er et stort problem for virksomheder, og kan koste virksomhederne rigtig mange penge. Ifølge Computerworld er it-kriminalitet nu verdens 13. største økonomi, læs mere her.

Derfor har IT Branchen og PwC nu for 5. år udarbejdet en undersøgelse, der skal hjælpe til at præge debatten og bidrage til, at give et retvisende billede af erhvervslivets modenhedsniveau inden for cyber- og informationssikkerhed.

Undersøgelsen foretages med opbakning fra Finans Danmark, DI Digital, IT-Branchen, Dansk Erhverv, Center for Cybersikkerhed, KITA, Rigspolitiet NC3, Rådet for Digital Sikkerhed, ISACA og Microsoft.

Læs mere her hos IT Branchen og deltag i undersøgelsen her